Kékkör szakasz kereső
Mi a szösz ez?
Az alkalmazás segít olyan kéktúra / kékkör szakaszt találni, ahol a szakasz két vége között létezik könnyen elérhető tömegközlekedés.
Ez miért is jó?
Ez lehetővé teszi, hogy egy rövidebb vagy hoszabb szakaszt az alábbi módon be lehessen járni egy nap alatt:
- Autóval indulunk, és leparkolunk a kiinduló buszmegálló környékén
- Felszállunk a buszra (vagy egyéb tömegközlekedési eszközre), és elmegyünk vele a bejárni kívánt kékkör szakasz elejéhez közel eső buszmegállóig
- Ott leszállunk, és elsétálunk a buszmegállótól a kiindulóponthoz tartozó bélyegzőhelyig
- A bélyegzőhelyen rákanyarodunk a kékkörre, és követjük a jelzéseket a kiszemelt szakasz végéig, ahol szintén lesz majd bélyegzőhely.
- A célállomáson lévő bélyegzőhelytől szépen visszasétálunk a kiinduló buszmegállóig, ahol az autónkat hagytuk.
Hogyan működik?
A térkép a betöltés után pár, véletlenszerűen kiválasztott lehetőséget mutat. Rájuk kattintva meg lehet tekinteni a lehetőség pontos leírását, például hogy melyik buszmegállóból indul, mekkora lesz a megtett út, és hogy hogyan kell megközelíteni az állomásokat. A bejárt útvonalat GPX formátumban is le lehet tölteni.
A térkép az alábbi színkódokkal dolgozik:
- Kék: kéktúra / kékkör szakasz
- Narancs: tömegközlekedés
- Zöld: kékkörön kívüli séta szakasz, ami vagy a buszmegálló és a legközelebbi bélyegzőhely közötti útvonalat mutatja, vagy két busz közötti átszállást jelzi
A kereső gombra (🔎) kattintva lehetőségünk van a találatok finomhangolására, például meg lehet adni, hogy mekkora a legnagyobb távolság amit szeretnél sétálni, vagy legfeljebb mennyi időt szánsz tömegközlekedésre.
Valami fura!
Ha bármi furát találsz akkor kérlek jelezd a hibabejelentőn, vagy ha értesz hozzá segíts kijavítani a kódban. Néhány ismert probléma:
- A bélyegzőhely és a kéktúra szakasz között nincs összeköttetés!
A rendszerben a kéktúra szakaszok a hivatalos kéktúra útvonalat tartalmazzák, az útvonalkeresés azonban a bélyegzőhelyek között történik a rendszerben. A bélyegzőhelyek általában a túra útvonalán, vagy ahhoz nagyon közel vannak. Azonban egyes településeken megesik, hogy az útvonaltól jóval messzebb, akár párszáz méterre is kerülhettek ezek a pontok, például egy iskola vagy vasútállomás mellé. Ez az extra szakasz jelenenleg nincs a rendszerben lefedve.
- Odamentem ahova mondtad, de sehol nem lehet a környéken parkolni!
Sajnos nincs adatbázisom arról, hogy melyik buszmegállók közelében lehet érdemben parkolni. Számos hegyi szakasz környékén található buszmegálló olyan útvonalon van, ahol a közelben nincs biztonságos lehetőség a gépjármú hosszabb távú leparkolárása. Javaslom az indulás előtt, hogy Google Street View-n lesd körbe a környéket, hogy található-e ott parkolásra alkalmas terület, vagy sem.
- Próbálom követni a sétaútvonalat, de a valóságban itt nincs se út, se csapás, se semmi!
A gyalogutak tervezésénél az OpenStreetMap adatbázisa lett felhasználva. Turistaútvonalak esetén megeshet, hogy az adatbázis elavult és olyan utat jelez ami a valóságban már nem létezik, benőtte a gaz, vagy elvesztette közút jellegét és már egy építési terület közepén vezet keresztül. Ezeket a hibákat érdemes az eredeti adatbázisban orvosolni, az OpenStreetMap bárki által szerkeszthető, és szívesen várják az ilyen jellegű javításokat. A keresés szintén tervezhet útvonalat kizárólag időszakosan, belépődíj ellenében elérhető utakra is, ilyen például a Visegrád-Nagymaros közműalagút.
- Odamentem a buszmegállóhoz ahogy írtad, de a busz nem jár!
A buszútvonalak tervezésénél a 2023. szeptember 9-i buszmenetrendet vettem alapul, ami egy nyári időszámítás alatti, iskolaidőben érvényes, szombati menetrend. A menetrend időközben megváltozhatott így javaslom indulás előtt nézd meg a menetrendek.hu-n, hogy a megadott megállóból tényleg indulni fog-e a kiszemelt busz.
Beállítások
Ha problémád van az oldal teljesítményével, akkor javaslom töltsd újra az oldalt az átlátszó útvonalak kikapcsolásával:
Elolvastam mindent, szeretnék nézelődni!
Az oldal betöltése folyamatban...
Súgó bezárása